Mars'ta Önemli Keşif: Yapay Zeka ile Oksijen Bulundu

Mars gezegeninde yaşam aramaları devam ediyor. Bilim insanları, önemli bir eşiğe geldi. Yapay zeka ile beraber keşfedilen buluş sayesine Kızıl Gezegen’de oksijen ortaya çıktı. İşte konuya dair detaylar…

Yapay zekanın hayatımıza girmesiyle beraber birçok kolaylık yaşandı. Ancak bu kolaylığın Mars’a kadar taşınacağını kimse düşünmüyordu. Çin'deki araştırmacılar, Mars'ta sudan oksijen çıkarabilecek yapay zeka (AI) tarafından desteklenen bir robot kimyager geliştirdi.

Robot, suyu parçalayan ve oksijeni serbest bırakan katalizörler üretmek için Kızıl Gezegen’de bulunan malzemeleri kullandı.

2 BİN YILLIK UĞRAŞ 6 HAFTAYA İNDİ

Normal şartlarda bilim insanlarının oksijen bulması için 2 bin yıl uğraşması gerekiyor. Ancak yapay zeka sayesinde bu süre sadece 6 haftaya indi. Mars’ın yüzeyinde bulunan kayalıklarda oksijen çıkabileceği gösterildi.

Fikir, mevcut oksijen üreten teknolojileri tamamlayabilir veya Mars'ta yararlı kaynakları sentezleyebilen diğer katalizörlerin geliştirilmesine yol açabilir.

mars.jpg

ÇALIŞMAYI ÇİNLİ BİLİM İNSANI SÜRDÜRDÜ

Mars yüzeyindeki çalışma, Hefei'deki Çin Bilim ve Teknoloji Üniversitesi'nden Jun Jiang tarafından yönetildi. Jiang ve ekibi, Mars'tan gelen veya Dünya'da toplanan ancak Mars yüzeyini taklit eden beş göktaşını analiz etmek için robotik kollu bir buzdolabı büyüklüğünde bir mobil makine kullandı.

Ekibin amacı, makinenin malzemeden faydalı katalizörler üretip üretemeyeceğini araştırmaktı. Şimdilik ekip bu amacına ulaşmış gibi duruyor.

AI DESTEKLİ OKSİJEN

Yapay zeka, Mars yüzeyinde oksijen üretimi hakkında fikir verdi. AI kimyageri, üç milyondan fazla olası bileşimden en uygun katalizör formülünü otomatik ve hızlı bir şekilde tanımlıyor.

Çığır açan keşif, Pazartesi günü Nature Synthesis dergisinde yayınlanan bir araştırmada paylaşıldı. Buna göre, Mars keşfi için kimyasalların ve malzemelerin otomatik sentezinde yapay zeka kimyagerinin fizibilitesi gösterildi.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Önceki ve Sonraki Haberler